Назад
03
Квіт.
2017

Які податки повинен заплатити покупець і продавець нерухомості в Україні в 2017 році році

Проведення операцій c нерухомістю має на увазі оплату податків і зборів, які встановлені законодавством України.
Укладення договору купівлі-продажу нерухомості також обкладается податками і митом. Які податки повинен заплатити продавець і покупець житлової нерухомості, а також хто звільняється від сплати.
Податки і збори для продавця нерухомості
Якщо нерухомість вважалася володінням продавця протягом періоду, який перевищує три роки, він повинен заплатити 1% державного мита. Коли нерухомість, яка продається, перейшла у власність продавця менш ніж 3 роки тому, то потрібно сплатити державне мито за ставкою в 1%, податок на дохід у 5% і ставку військового збору 1,5%. Ті ж норми діють, якщо за звітний період було продано дві і більше квартири. При цьому податками обкладається друга і наступна продажа.
В аналогічних випадках нерезиденти України повинні сплатити мито державі розміром 1% від ціни нерухомості, податок на доходи фізичних осіб – 15% і суму військового збору величиною до 1,5%.
Податки і збори для покупця нерухомості
Як зазначено в українському податковому законодавстві, покупець житлової нерухомості повинен сплатити 1% від ціни придбаного об’єкта нерухомості до Пенсійного фонду. Норма діє як для громадян України, так і для нерезидентів країни. Норма не діє і внесок до Пенсійного фонду платити не потрібно, якщо квартира або будинок отриманий в дар або оформлений згідно з договором довічного утримання.
За окремою домовленістю між продавцем і покупцем сума мита і податків при продажу квартири може ділитися навпіл.
Пільги при оплаті податків
Кабінет міністрів України ухвалив: при купівлі або продажу нерухомості не оплачують держмито інваліди Великої Вітчизняної війни та сім’ї військових, зниклих безвісти, інваліди 1-2-ї групи, ліквідатори аварії на ЧАЕС. Якщо і продавець, і покупець входять в пільгову категорію громадян, вони також можуть не платити мито державі.
Звільнення від сплати держмита пільговика не означає, що друга, сторона, яка не має пільг також мають право не платити.
Вартість реєстрації нерухомості
Реєстрація права власності на придбану нерухомість полягає у видачі нотаріусом новому власнику інформацію про внесення даних до реєстру речових прав. Інформація про власника власності зберігається в електронному Держреєстрі. Доступ до нього відкритий.
Для проведення процедури реєстрації нотаріуса потрібно пред’явити заяву, паспорт нового власника, ідентифікаційний код і договір купівлі-продажу нерухомості.
Згідно з пунктом 1 статті 19 Закону України № 51 «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень», реєстрація права власності державою і внесення даних про інші речові права виконується в період, який не перевищує 5 робочих днів з дня внесення відповідного заяви до Державного реєстр прав.
Як свідчить стаття 34 вищевказаного закону, оплата за державну реєстрацію права власності стягується в розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних громадян. Станом на квітень 2017 року треба буде заплатити 154,40 грн. З 1 травня 2017 року дана сума підвищиться до 162,40 грн.
Якщо термін внесення до державного реєстру права власності коротше 5 робочих днів, сума адміністративного збору складе:
– 1 мінімум на місяць, прийнято законами для проживання працездатних осіб. В період 2 робочих дня (на квітень 2017 року – +1544 грн);
– 2 мінімуму на місяць, прийнято законами для проживання працездатних осіб. В період 1 робочий день (на квітень 2017 року -3088 грн);
– 5 мінімумів на місяць, прийнято законами для проживання працездатних осіб. В період 2 години (на квітень 2017 року – 7720 грн).
Власнику квартири в новобудові також потрібно зареєструвати свої права в Держреєстрі майнових прав.

Джерело: domik.ua